دانلود پایان نامه ارشد :ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری

تکه ای از متن پایان نامه :

یادگیری فرزندان خود یا ویژگی­های پردازش اطلاعات آنها دارند، ارائه می­دهد.

در بیش از 15 سال گذشته با داده­های وسیع و ارزیابی تحلیل عامل به طور کامل آزمایش و تصحیح شده می باشد.

یک ارزیابی کاربردی از پردازش شناختی با مفاهیم برنامه نویسی روشن و مفید برای آموزش دهندگان ارائه می­دهد.

مدل پردازش cpi بر اساس جدیدترین تحقیقات شناختی وابسته به تحول عصبی و آموزش می باشد (کروز، 1999).

 

نمره گذاری:

به مقصود مطالعه حوزهای پردازش، پرسشنامه­ها به وسیله والدین، معلمان یا خود دانش­آموزان تکمیل می­گردد. پرسشنامه­ها دارای 20 سوال مربوط به زمینه و اطلاعات دموگرافیک می باشد و 50 سوال مربوط به پردازش شناختی می باشد. نمره هر سوال بر مبنای یک مقیاس پنج گزینه­ای از یک تا پنج می باشد که عدد یک نشاندهنده مشکل آشکار و عدد پنج نشاندهنده توانایی آشکار می باشد و عدد سه برای نشان دادن مهارت متوسط یا وقتی می باشد که ارزیاب در مورد پاسخ درست نامطمئن می­باشد. شیوه نمره گذاری ارائه شده بر اساس مصاحبه با بیش از 1200 دانش­آموز، مصاحبه با صدها والدین و دانش­آموز و  مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری تعیین شده می باشد.

پایایی و روایی :

به صورت انفرادی اجرا گردید و محقق در تمامی موارد آماده پاسخگویی به سوالات والدین بود و در مواردی که لازم بود سوالات برای آن­ها توضیح داده گردید.

 

 

3-7- روش تجزیه و تحلیل پژوهش

 

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش آغاز شاخص­های توصیفی متغیرهای مورد مطالعه اعم از فراوانی، میانگین و انحراف معیار مشخص ­گردید. روش­های آماری مورد بهره گیری به مقصود پاسخگویی به هر یک از سئوالات پژوهش به توضیح زیر می­باشد:

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه