پایان نامه ارشد رشته روانشناسی :بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری

دسته‌بندی نشده

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری

تکه ای از متن پایان نامه :

پرداخت نتایج حاصل از آزمون­های آماری نشان داد که: 1) دانش­آموزان دادند. در پژوهشی دیگر که به مطالعه حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال بیش­فعالی/نقص توجه و مقایسه آن با کودکان عادی پرداخت، نتايج نشان داد که کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بيش­فعالي در آزمون حافظه ديداري و آزمون فراخواني داستان عملکرد ضعيف­تري از کودکان عادي دارند؛ به علاوه سرعت پردازش اطلاعات ديداري در اين کودکان کندتر از کودکان عادي می باشد (علیرضایی مطلق، مرادی و فرزاد، 1386).

در پژوهشی که به مطالعه و مقایسه سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینا پرداخت، نتایج نشان داد که عملکرد نوجوانان نابینا در سرعت پردازش اطلاعات شنیداری نسبت به نوجوانان بینا بهتر می باشد و هر چه سرعت ارائه محرک­ها بیشتر باشد این تفاوت معنادار­تر می باشد (شریف درآمدی و مالمیر، 1390).

مقايسه مهارت­هاي پردازش اطلاعات متوالي و فضایي دانش­آموزان پسر ناشنوا پيش از زبان­ آموزی و دانش­آموزان شنواي 6 تا 12 ساله شهر مشهد نشان داد که آزمودنی­هاي ناشنوا در تكليفي كه مستلزم پردازش متوالي بود همانند كودكان عادي اقدام نمودند و در تكليفي كه مستلزم پردازش فضايي بود، عملكرد بهتري نسبت به كودكان عادي نشان دادند (درستکار، 1375).

 

 

 

 

2-9- نتیجه­گیری از تحقیقات پیشین

 

به طور کلی نتایج تحقیقات متعدد خاطر نشان کرده می باشد که نقائصی در حیطه­های پردازش اطلاعات کودکان اختلال یادگیری و سایر کودکان با نیازهای ویژه هست، پس وجود یک ابزار جامع و دقیق برای شناسایی و تشخیص نقائص و معضلات این حیطه­ها در جهت تدوین برنامه متناسب و طرفداری­های ویژه ضروری می­باشد، این شناخت تنها از طریق یک مطالعه جامع و دقیق یعنی ارزیابی پردازش شناختی میسر می باشد.

 

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه