پایان نامه با موضوع: رابطه بين ادراك از عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني با توجه به اعتماد به مدير در اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان

دانلود پایانامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : ارتباط بين ادراك از عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني با در نظر داشتن اعتماد به مدير در اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان

تکه ای از متن پایان نامه :

  • رفتارهای شهروندی سازمانی، منفعت­سازسازمان[1]: به هنگام تعامل کارکنان با مشتریان سازمان، هر یک از کارکنان می­توانند از میان رفتار­های مختلفی که اثرات متفاوتی نیز بر سازمان و مشتریان دارند، یکی از آنها را ارائه دهند. بایستی اشاره نمود که انتخاب این رفتار نیز به منافع سازمان بستگی دارد. یعنی هریک از کارکنان با سبک و سنگین کردن اثرات هر یک از رفتار­ها بر روی منافع سازمان و مشتریان نسبت به انتخاب و ارائه رفتار اقدام می­نمایند، به طوری­ که منفعت سازمان، مشتریان و خود فرد به بالاترین مقدار ممکن برسد.
  • غیر قطعی بودن[2] (غیر دستوری بودن): ارائه خدمات به مشتریان نیازمند تعاملات شخصی کارکنان سازمان با مشتریان می باشد. این تعاملات می­تواند منجر به ایجاد ارتباط بلند مدت بین کارکنان ارائه دهنده خدمت و مشتریان سازمان گردد، ضمن آنکه کارکنان را قادر می­سازد تا نیازهای مشتریان، عادات و طرز تفکر­های آنها را فرا گرفته و به ذهن خود بسپارند تا بدین ترتیب بتوانند در مواقع ضروری، خدمات اختصاصی به هر یک از مشتریان ارائه داده تا مشتریان نیز از قبل این ارتباط را احساس نمایند که برای سازمان حائز اهمیت هستند.

اما نکته مهم این می باشد که نوشتن مشخصات و توضیح شغل دقیق برای تمامی این تعاملات امکان ندارد. به عنوان مثال، مدیریت می­تواند در توضیح شغل و مشخصات شغل کارکنان از آنها بخواهد که مشتریان را با نام کوچک صدا بزنند اما در بسیاری از موارد، این طرز تفکر کارکنان و عوامل انگیزشی آنهاست که نحوه اجرای تعاملات را تعیین می­نماید. به طور کلی برای ارائه بعضی از رفتار­ها از سوی کارکنان، حکم و دستور قطعی وجود ندارد بلکه این کارمند می باشد که بایستی نسبت به ارائه بهترین رفتار بنا به تشخیص خود اقدام نماید.

  • رفتارهای ناشی از ابتکارات فردی و مستقل کارکنان[3]: بسیاری از ابعاد خدمات شامل ابتکارات و خلاقیت­های منحصر به فرد هر یک از کارکنان در ارائه خدمات می­باشد. مطالعات نشان داده می باشد که این خلاقیت­ها در نحوه ارائه خدمات، اثر مثبت بر روی رضایت مشتریان دارد (خلیلی نژاد، 1392).

رویه­های سازمان، توانمند سازی و آموزش کارکنان، سیستم حقوق و دستمزد، اهداف و چشم انداز سازمان و ویژگی­های کارکنان (شخصیت، سن، جنس، تحصیلات، سابقه خدمتی) اشاره نمود (حسینی و حضرتی، 1390).

 

2-4-5)  پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی

سازمان­ها برای دستیابی به کارایی و اثربخشی، مفهوم رفتارشهروندی سازمانی را رایج نموده و چنین رفتارهایی را در سازمان­های دولتی وخصوصی گسترش داده­اند، پس امروزه مطالعه رفتار شهروندی سازمانی به موضوعی اساسی درسازمان ها تبدیل شده می باشد (گورگ و رینو[4]، 2006).

رفتار شهروندی سازمانی برای هر سازمان مطلوب می باشد زیرا که با متغیرهای سازمانی مهمی زیرا؛ رضایت شغلی، نگهداری سیستم و بهره­وری سازمانی ارتباط دارد. مدیران سازمان­ها به کارکنانی که از خود رفتار شهروندی سازمانی نشان می­دهند، ارج می­نهند زیرا وظیفه مدیریتی آنها را ساده­تر می­سازند. نتایج مطالعات نشان می­دهد، مدیران می­توانند رفتار شهروندی سازمانی را با ایجاد و بهبود محیط کاری مثبت، پرورش دهند. در این فرایند لازم نیست آنان متوسل به زور و اجبار

[1]-Behavior Contributes to the Best interest of the Organization

[2]-Non- mandated

[3]-Behavior arises from Independent, Individual Initiatives

[4]-Garg & Renu

 ارتباط بين ادراك از عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني با در نظر داشتن اعتماد به مدير در اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گيلان

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه