بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری دانلود پایان نامه ارشد

دسته‌بندی نشده

دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه ابعاد پردازش شناختی در دانش ­آموزان با اختلال­ های یادگیری

تکه ای از متن پایان نامه :

املاء تجربه می­کنند زیرا آن­ها در تجسم واژه­ها، حروف­، نمادها و غیره مشکل دارند (کروز، 1999).

معضلات خاص در پردازش بینایی ممکن می باشد شامل موارد زیر گردد:

نوشتن، دست­خط بد، املای ضعیف ( نمی­توانند کلمات را تجسم کنند)، ریاضی، خواندن، سرعت پایین، درک ضعیف، مسائل عمومی، ضعف سازماندهی/ برنامه­ریزی/ پاکیزگی، مشکلاتی در مطالعه مجدد وظایف برای دقت بیشتر، مشکل در یادگیری همراه با نمایش[1]، مشکل در یادگیری با ویدئو (کروز، 1999).

پردازش شنوایی :

پردازش شنوایی شامل: توانایی کلی برای فهمیدن، به خاطر آوردن و بهره گیری از اطلاعات شنیداری، درک کردن گفته­ها زمانی که دیگران بسیار سریع صحبت می­کنند، تشخص راحت صداها حتی زمانی که دیگران در گوشی صحبت می­کنند، تصور کردن صدای افراد آشنا در ذهن خود، تشخیص تفاوت بین صداها، به خاطر آوردن کلمات خاص یا اعداد، به خاطر آوردن الگوهای کلی صوتی، ترکیب بخش­هایی از کلمات با هم و موسیقی. دانش­آموزانی با ناتوانی کلی در  پردازش شنوایی معمولا بیشترین مشکل را در خواندن عمومی[2]، نوشتن عمومی و زبان (درک کردن، بخاطر آوردن) دارند. معضلات خاص در پردازش شنوایی ممکن می باشد شامل موارد زیر گردد:

خواندن، بازگشایی کلمات جدید، درک مطلب، نوشتن، املاء/ مکانیسم نوشتن، ساختار جمله، ارتباطات، مشکلاتی در اظهار، زبان دریافتی، مسائل عمومی، پیگیری دستورالعمل­های کلامی و مشکل فهمیدن سخنرانی­ها (کروز، 1999).

پردازش متوالی/ منطقی:

به طور کلی مغز به عنوان سیستم بایگانی جزئیات، به شکلی در نظر گرفته شده که بسیار شبیه به یک کامپیوتر می باشد که اطلاعات را سازماندهی و ذخیره می­کند و شامل توانایی پردازش مفهومی/ جامع:

پردازش مفهومی مشتمل بر درک کردن الگوهای کلی و مفاهیم اساسی برای بهره گیری در تفکر سطح بالا، خلاقیت و استدلال می باشد. ضبط مفهومی/ جامع مثل قرار دادن اشیاء درون جعبه­هایی با برچسب­های بسیار کلی می باشد. پردازش مفهومی/ جامع که مرتبط با نیمکره راست می باشد شامل: حافظه برای موضوع­های کلی و یا ایده­ها، استدلال، آگاهی فضایی، اطلاعات عمومی، تفکر استنباطی، تخمین/ برآورد، درک مفهومی، خلاقیت/ نوآوری، درک خواندن، بهره گیری از زمینه، موسیقی می­باشد. دانش­آموزانی که ناتوانی کلی در پردازش

[1]. Demonstration

[2]. General Reading

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه