بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری دانلود پایان نامه ارشد
عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری
تکه ای از متن پایان نامه :
املاء تجربه میکنند زیرا آنها در تجسم واژهها، حروف، نمادها و غیره مشکل دارند (کروز، 1999).
معضلات خاص در پردازش بینایی ممکن می باشد شامل موارد زیر گردد:
نوشتن، دستخط بد، املای ضعیف ( نمیتوانند کلمات را تجسم کنند)، ریاضی، خواندن، سرعت پایین، درک ضعیف، مسائل عمومی، ضعف سازماندهی/ برنامهریزی/ پاکیزگی، مشکلاتی در مطالعه مجدد وظایف برای دقت بیشتر، مشکل در یادگیری همراه با نمایش[1]، مشکل در یادگیری با ویدئو (کروز، 1999).
پردازش شنوایی :
پردازش شنوایی شامل: توانایی کلی برای فهمیدن، به خاطر آوردن و بهره گیری از اطلاعات شنیداری، درک کردن گفتهها زمانی که دیگران بسیار سریع صحبت میکنند، تشخص راحت صداها حتی زمانی که دیگران در گوشی صحبت میکنند، تصور کردن صدای افراد آشنا در ذهن خود، تشخیص تفاوت بین صداها، به خاطر آوردن کلمات خاص یا اعداد، به خاطر آوردن الگوهای کلی صوتی، ترکیب بخشهایی از کلمات با هم و موسیقی. دانشآموزانی با ناتوانی کلی در پردازش شنوایی معمولا بیشترین مشکل را در خواندن عمومی[2]، نوشتن عمومی و زبان (درک کردن، بخاطر آوردن) دارند. معضلات خاص در پردازش شنوایی ممکن می باشد شامل موارد زیر گردد:
خواندن، بازگشایی کلمات جدید، درک مطلب، نوشتن، املاء/ مکانیسم نوشتن، ساختار جمله، ارتباطات، مشکلاتی در اظهار، زبان دریافتی، مسائل عمومی، پیگیری دستورالعملهای کلامی و مشکل فهمیدن سخنرانیها (کروز، 1999).
پردازش متوالی/ منطقی:
به طور کلی مغز به عنوان سیستم بایگانی جزئیات، به شکلی در نظر گرفته شده که بسیار شبیه به یک کامپیوتر می باشد که اطلاعات را سازماندهی و ذخیره میکند و شامل توانایی پردازش مفهومی/ جامع:
پردازش مفهومی مشتمل بر درک کردن الگوهای کلی و مفاهیم اساسی برای بهره گیری در تفکر سطح بالا، خلاقیت و استدلال می باشد. ضبط مفهومی/ جامع مثل قرار دادن اشیاء درون جعبههایی با برچسبهای بسیار کلی می باشد. پردازش مفهومی/ جامع که مرتبط با نیمکره راست می باشد شامل: حافظه برای موضوعهای کلی و یا ایدهها، استدلال، آگاهی فضایی، اطلاعات عمومی، تفکر استنباطی، تخمین/ برآورد، درک مفهومی، خلاقیت/ نوآوری، درک خواندن، بهره گیری از زمینه، موسیقی میباشد. دانشآموزانی که ناتوانی کلی در پردازش
[1]. Demonstration
[2]. General Reading
آخرین دیدگاهها