آیا واقعاً Live Facebook برای کسب و کارها مهم است؟

سئو

به نظر می رسد فیس بوک لایو امروزه در بازاریابی برای مشاغل کوچک یا بزرگ به یک اندازه خشمگین است. مفاهیمی مانند “تعامل کاربر” و “توجه به سمت نام تجاری” خیال و تمایل همه را برای برنده شدن در بازی بازاریابی در طول شب نادیده می گرفت. اما از آنجا که فرصت جدید Facebook Live امسال از صفحات تأیید شده به صفحات شرکت و پروفایل های شخصی گسترش یافت ، همه چیز از جهات غیر منتظره ای گرم شد.

با شروع ماه آوریل سال جاری ، متخصصان رسانه های اجتماعی در مقابل یکدیگر می گشتند تا به جهانیان بگویند چقدر مهم بود که مشاغل شما روی “چیز بزرگ بعدی” متمرکز شود و شروع به پخش محتوای مستقیم با فواید بی حد و حصر کند.

کلمه ای از صنعت

همگان می دانند که محتوای ویدیو محتوای نوشتاری را رها می کند. دقیقه توجه انسان در حال کاهش است. به همین دلیل است که ویدئو امروز به عنوان پادشاه جدید رسانه ها در نظر گرفته شده است. طبق آمار ، ویدیو حدود ۹۶٪ از استراتژی های بازاریابی B2B را تشکیل می دهد – و ۷۳٪ ROI مثبت را خیره کننده گزارش می دهد. هنگامی که فیس بوک لایو با یک حساب Facebook و تلفن هوشمند در دسترس همه قرار گرفت ، این صنعت با عجله روبرو شد تا روند جدید را در آغوش بگیرد و با آن آزمایش کند.

مزایای پخش مستقیم محتوای زنده برای طرفداران ، دنبال کنندگان و مشتریان بالقوه شما به شرح زیر خلاصه می شود:

     

  • با توجه به اینکه حدود یکصد میلیون کاربر اینترنتی وجود دارند که به طور روزانه محتوای ویدیویی را تماشا می کنند ، شما این پتانسیل را دارید که مخاطبان جدیدتر و جدید تری به دست آورید و آنها را جذب کنید.
  •  

  • وقتی مردم از برندها می خواهند اصالت داشته باشند ، از دیدن این که چگونه برند شما پایین می آید ، احساس هیجان می کنند و به آنها اجازه می دهد نگاهی دزدکی در پشت پرده ها داشته باشند.

  •  

  • پخش مستقیم در فیس بوک به کاربران این امکان را می دهد تا با افراد واقعی در پشت یک نام تجاری درگیر شوند ، اعتماد به نفس و شفافیت را تحسین کنند ، زیرا به نظر می رسد همه خسته شده اند که فقط با یک آرم یا یک وب سایت درگیر شوند.
  • اعتماد به نفس

     

  • اکنون برندها می توانند زمان کمتری را برای بازاریابی اختصاص دهند ، زیرا فقط چند دقیقه پخش زنده طول می کشد تا به افرادی که می خواهید در مقایسه با ساعت ها و روزهای برنامه ریزی محتوای نوشتاری یا ایجاد تبلیغات نزدیک شوید ، دسترسی پیدا کنید.
  • برنامه ریزی

     

  • ویدئوی اجتماعی نسبت به تصاویر و متن تلفیقی ۱۲۰۰٪ جذابیت بیشتری (لایک و اشتراک گذاری) ایجاد می کند.

با نگاهی به همه این عوامل ، می توان به سرعت فرض کرد که آنها مقصر مقدس بازاریابی را پیدا کرده اند. مخلوط کردن بزرگترین و موفق ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی جهان با نوع مطلوب مورد علاقه جهان باید به یک شرط برنده باشد. با این حال ، برخی از آنها درست پس از تلاش برای متحیر کردن جهان با پخش های خود سوخته اند.

پخش مستقیم فیس بوک در کنفرانس رفته است

۱ ٫ وقتی اصالت چیزی جز Thh3 است
یکی از اولین نمونه های یک کمپین جریان ضعیف با جریان مستقیم فیس بوک ، نیویورک تایمز بود. در اوایل ماه مه ، برنامه های زنده در نیویورک تایمز در یک جلسه جالب برای یک داستان سیاسی پخش شد. دو گزارشگر که مقاله ای را برای ویرایشگر سیاست خود در نظر داشتند عبارتند از: همه چیز را که این صنعت موعظه می کرد: اجازه دادن به بینندگان در پشت پرده ، شاهد بخشی از مشاغل ، درگیر شدن با افراد واقعی در زمان واقعی و انفجار در صحت و شفافیت.

مشکلات از وقتی شروع شد که صحت و شفافیت کمی بیش از حد شود. برخی از افراد در آن اتاق به طور خودجوش گفتند که رسانه ها نمی خواهند مردم بشنوند یا یاد بگیرند. و این فقط نوک کوه یخ بود: وقتی شما زندگی می کنید ، ممکن است چیزهایی را بیان کنید که می تواند موجب واکنش جدی شود ، باعث می شود بد به نظر برسید ، بخواهید عقب بکشید یا منافق ریاکاری کنید.

مشکلات

محروم شدن از جلوی دوربین و گفتن چیزهایی که نباید گفته شود ، جریان زنده فیس بوک از نیویورک تایمز را به نمونه ای از چگونگی انجام کارها تبدیل نکرد. اشتباهات تایمز در اینجا متوقف نشد: جریان مستقیم منابع محرمانه را فاش کرد ، اطلاعات ضبط شده یا اطلاعات نادرست را پخش کرد و احساس کرد که این چیزی غیر از معتبر است.

نتیجه گیری: نیویورک تایمز روزنامه نگاران را نشان نمی داد که داستانی جدید را برای ویرایشگر در نظر می گیرند ، این بینندگان را به این فکر انداخت که روزنامه نگاران داستانی را برای ویرایشگر مطرح کنند. لازم به گفتن نیست ، اینترنت مانند اینترنت بسیار متوقف شد. بدترین نتیجه این است که پخش مستقیم آنقدر خسته کننده بود ، مردم وقت و تلاش خود را کردند تا درباره چقدر کسل کننده آن بنویسند.

۲ E دوره جدید خشونت: وقتی از جریان مستقیم برای تبلیغ تروریسم استفاده می شود

مثال بعدی از یک مارک نمی آید ، بلکه از فردی است که جریان مستقیم Facebook Live را بسیار دور کرده است. یک مرد عرب دو افسر پلیس را به قتل رساند و سپس برای ترغیب یارانش به انجام همان کار ، ویدئویی را پخش کرد: قانونگذاران ، مقامات پلیس ، کارمندان زندان و روزنامه نگاران را برای یک شجاع ، جدید ریشه کن کنید.جهان er فیس بوک هرچه سریعتر این ویدئو را از بین برد ، اما داعش از آن استفاده کرد تا دستور کار خود را پیش ببرد.
قتل

۳ ٫ آنچه مردم می خواهند همان چیزی است که شما فکر می کنید می خواهند نیستند
یک مرد از فیس بوک لایو برای پخش تولد فرزند خود استفاده کرد و می خواست معجزه زندگی را با دوستان و پیروانش به اشتراک بگذارد. نتیجه مورد انتظار را نداشت. قصد مرد عقب نشینی کرد و کل معامله منجر به موجی از انتقاد شد زیرا ظاهراً ، هر چقدر هم که عمل تولد معجزه آسا باشد ، اینترنت نمی خواهد رحم یک زن را از نزدیک ببیند.

در ابتدا ، Facebook Live فقط به برخی از صفحات و مشاغل اجازه پخش مستقیم پخش می داد. نقشه مشهور اکنون به افراد اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به آنچه در جهان اتفاق می افتد داشته باشد. یکی از بازاریاب ها به اطراف پیاده روی کرد و آنچه که دید ، باعث خزیدن پوست او شد. به قول خودش ،

پیاده روی

Facebook Livemap یک راه حل مجازی برای افرادی است که احتمالاً در غیر این صورت توجه زیادی نمی کنند. آنچه شما تجربه می کنید برخی از هواداران عجیب افرادی است که لحظات خسته کننده ای از زندگی خود را با هم به اشتراک می گذارند ، به امید اینکه جلب توجه کنند. مارک ها و افرادی که با Facebook Live تبلیغ می کنند باید ما را از نمایش شخصی ناخواسته نجات دهند. – الکساندرا دامیان ، متخصص بازاریابی محتوا ، Dailymotioniqiq LLC

بازاریابی محتوا

درست است که در دنیای بازاریابی ، کسی (امیدوارم) هرگز محتوای توهین آمیز ، خشن ، خسته کننده ، مزاحم یا محرمانه را پخش نکند. اما از آنجا که همه ما می خواهیم اصلی باشیم و واقعاً آن مشارکت و اشتراک کاربران را بدست آوریم ، سؤال این است: شرکت شما باید پخش کند؟

روندهای فعلی بازاریابی زنده فیس بوک

۱ Videos فیلم های پشت صحنه

بگذارید مردم از پشت پرده ها قدم بردارند و به آنها نشان دهند که سمت دیگری از کسب و کار شما هستند که در غیر این صورت نمی توانند شاهد باشند. از آنها بخواهید تا در مورد فرآیندهای تولیدی ، تصمیم گیری ، عملیات روزانه ، جلسات خلاق و غیره نگاهی اجمالی داشته باشند.

چه اشتباهی می تواند انجام شود؟

     

  • رقبای شما می توانند به همان اندازه ببینند که شما چگونه کارها را انجام می دهید و ایده های کمی از خود به دست می آورید
  • ایده

     

  • آیا واقعاً می خواهید ده دقیقه از افراد مشاجره در یک جلسه را تماشا کنید؟
  •  

  • بینندگان شما ممکن است از آنچه می بینند در هنگام پخش آنچه شما فکر می کنند جالب است ، متنفر باشند ، نه آنچه فکر می کنند جالب است

۲ ips نکات روزانه

چندین پخش کننده موفق Facebook Live وجود دارند که همه چیز را برای آنها در نظر گرفته است. بهترین مثال گای کاوازاکی است که نکات و فن آوری های روزانه زندگی شخصی اش را جویا می شود. متخصصان ، تأثیر گذاران ، افراد بازرگان و معلمان گوناگونی در یک زمینه یا رشته دیگر نیز وجود دارند که سهم عادلانه ای از پیروان نیز دارند. بنابراین ، روند زندگی نکات و اسرار مربوط به تجارت یا خدمات به گونه ای است که کاربران شما چیزهای مفیدی را یاد بگیرند.

چه اشتباهی می تواند انجام شود؟

     

  • نام تجاری شما یک تأثیرگذار مشهور نیست ، بنابراین پیروان شما به کورکورانه سخنان شما را باور نمی کنند.
  •  

  • شما در شغلی فعال نیستید که در آن نکات اشتراک گذاری برای همه مفید باشد – یا حداقل ارزش تماشای آن را دارید

۳ Events رویدادهای شرکت

شما ممکن است یک رویداد برگزار کنید ، اما مطمئناً همه پیروان شما نمی توانند در آن شرکت کنند. بنابراین ممکن است کنفرانسی ، راه اندازی کتاب یا کارگاه پخش کنید و کاربران خود را به صفحه بچسبانید. دفعه بعد که شما یک رویداد متفاوت را برگزار می کنید ، همه آنها swarm خواهند شد تا دوباره ببینند شما تازه چه خبر هستید.

چه اشتباهی می تواند انجام شود؟

     

  • پخش شما یک بازه زمانی محدود دارد. بگذارید صادق باشید: هیجان کمی در یک فیلم ۱۵ دقیقه ای از یک کنفرانس وجود دارد که همه چیز از نظر فنی و لجستیکی می تواند اشتباه باشد. اگر به ویدیوهای کوتاه ، هیجان انگیز و قدرتمند صحبت های TED فکر می کنید ، به یاد داشته باشید که آنها پس از ویرایش به نظر می رسند و خوب به نظر می رسند.
  •  

  • هدف گذاری: شما فرض می کنید که همه پیروان و مشتریان بالقوه به پخش رویداد زنده شما علاقه مند هستند. ممکن است متوجه شوید که آنها اینگونه نیستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که معمولاً افراد فیلم ها را با صدای خاموش تماشا می کنند.
  •  

  • زمان بندی: افراد شلوغ هستند و معمولاً در طول روز مشغول کار هستند ، بنابراین بهتر است ساعت مناسب را برای پخش انتخاب کنید.

از صندوق بیرون بروید!

ناعادلانه خواهد بود که بگوییم Facebook Live موفقیت خاصی را ثبت نکرده است زیرا در دسترس همه قرار گرفت. مک دونالد مطمئناً ثابت کرد که اگر زمانی و خلاقیت خود را سرمایه گذاری کنید ، ایده خوبی می تواند موفق باشد. این غول میزبان یک جریان مستقیم فیس بوک بود که روز ملی همبرگر را جشن می گرفت. آنها یک کمدین بداهه نوازی داشتند که نقش بوین برگر را نشان می داد و می توانست سه اثر با الهام از برگر را نقاشی کند. کمدین oppor داشتاز پاسخگویی به سؤالات خطاب بینندگان در زمان واقعی استفاده کنید. او یک قطعه گوش را پوشیده بود و تیم پشت این عملیات سؤالات جالب و مربوط به کاربران را برای وی ارسال کرد که وی در هنگام بداهه گویی به آنها پاسخ خواهد داد.

همبرگر

چه چیزی درست است؟

     

  • مرحله اجرا: این کمپین به هیچ وجه یک پشت سر هم از خلاقیت نبود. مک دونالدز و لئو بورنت دست به دست هم دادند تا یک فیلم خوب فکر شده را به بینندگان ارائه دهند که امکان تعامل در زمان واقعی را فراهم می آورد. همچنین ، سه نقاشی همبرگر توسط یک هنرمند پیش ساخته شده است.
  • خلاقیت

     

  • فیلتر: تمام سؤالات کاربران در این ویدئو گنجانیده نشده و پاسخ داده شده است ، که احتمالاً برای بهترین بود ، زیرا یک پاسخ به پهلوها می تواند یک عملیات را به خطر بیاندازد. و همه ما می دانیم چه سرعت در رسانه های اجتماعی آتش سوزی می شود و به سرعت واکنش نشان می دهد.
  •  

  • آنها چیزی فروختند: آنها از روز ملی همبرگر برای ایجاد یک پخش سرگرم کننده استفاده کردند که عشق مردم به همبرگرها ، کمدی های خوب اجرا شده و یک پیام حسن نیت را با هم جمع کرد.

آیا Facebook Live واقعاً برای مشاغل مهم است؟

به حقیقت گفته می شود ، مشاغل کوچک و بزرگ هنوز در حال آزمایش آب هستند. درست است ، گای کاوازاکی و مک دونالد دو نمونه هستند که نشان می دهد شما می توانید کارها را به روشی درست انجام دهید.

با این وجود ، مسیرهای بی نظیری وجود دارد که ممکن است شما را به عنوان یک شرکت و به عنوان یک بازاریاب مورد علاقه خود قرار دهد. همچنین تکنیک هایی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را آزمایش کنید ، تغییر دهید و لحن های خوبی را تجربه کنید و ببینید که آیا ویژگی Live Facebook مناسب برای تجارت یا مخاطبان شما است یا خیر.

۱ ٫ نمایش دهید ، نگویید

از آنجا که آنها زنده هستند ، جریان های فیس بوک با زیرنویس ها جمع نمی شوند و بسیاری از افراد فیلم ها را با صدای خاموش تماشا می کنند. این بدان معناست که اگر چیز جالبی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود دارید از همان تعداد کلمات گفتاری که ممکن است استفاده کنید.

سعی کنید به آنها پیامهای مکتوب را روی مقوا یا مقالات نشان دهید تا مقدمه ای در مبحث ایجاد شود (و آنها را متقاعد کنید که بعد از ده ثانیه اول ویدیو صدا را روشن کنند) و سپس به آنها چیزهای جالب و مفیدی را نشان دهید. همچنین می توانید مصاحبه را با نشان دادن پاسخ هایی که منتظر گوش دادن به افراد نیستید ، پخش کنید.

۲ ٫ آنچه مردم می خواهند ببینند را پیدا کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات در بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که افراد تصور می کنند افراد دیگری که می خواهند در چه مواردی قرار بگیرند تصور می کنند. اگر می خواهید از فرصت زندگی استفاده کنید ، پیش از این مخاطبان خود را درگیر کنید و از آنها بپرسید که چه چیزی را دوست دارند ببینید.

پخت کیک؟ ساخت کفش؟ طراحی یک آرم؟ جلسه عملی صبح دوشنبه؟ از نظرسنجی های فیس بوک ، نظرسنجی های گوگل ، خبرنامه دلخواه خود یا هر وسیله ای استفاده کنید که می تواند شما را به علاقه واقعی مردم نزدیک کند. شما از همه ۱۲۰۰۰ طرفدار صفحه فیسبوک خود پاسخی دریافت نخواهید کرد ، اما ایده هایی را برای شروع به دست خواهید آورد. شما پاسخ های زیادی را نیز نمی خواهید ، اما این ریسکی است که همه بازاریابان از آن استفاده می کنند.

۳ ٫ زمان بندی از اصل است ۳
مک دونالد فهمید که طرفداران آنها با یک فیلم ۳-۴ دقیقه ای و بدون هیچ مشکلی می نشینند. برخی دیگر این فیلم را محدود به ده دقیقه فیلم کردند. این یکی از دشوارترین کارها برای مقابله است: فرد برای تماشای یک جریان کامل چقدر صبر دارد؟ ما در مورد ورزش الکترونیکی در Twitch صحبت نمی کنیم! موضوع متناسب سازی جریان زنده شما در یک فیلم کوتاه ، قدرتمند ، جذاب و به یاد ماندنی چیز جدیدی نیست.

ورزش

تبلیغات ویدیویی ۱ دقیقه ای وجود دارد که تاریخ را ایجاد کرده است ، بنابراین یک جریان زنده ۵ دقیقه ای می تواند نتایج شما را کسب کند. اما پخش مستقیم با خطرات همراه است: کسی جلوی دوربین لکنت می کند ، صدای پس زمینه وجود دارد ، میکروفون کار را متوقف می کند یا اتصال اینترنت چشمک می زند. جریان سرگرم کننده شما در عرض چند ثانیه می تواند به یک شکستگی بدل شود و این چیزی نیست که به آرامی از آن استفاده نکنید. تست کنید و دوباره امتحان کنید و برخی از بینندگان بتا به شما بازخورد می دهند قبل از پایان جلسه خواندن سکوت ۳۰ دقیقه طولانی.

۴ ٫ تمرین
هر چیزی ممکن است در جریان مستقیم اتفاق بیفتد و بسیاری از چیزها می توانند در چهره شما منفجر شوند. ایده تمرین مجدد جریان مستقیم زندگی شما تا زمانی که همه چیز درست باشد باید فاقد فکر باشد. شما نمایشنامه های زنده تئاتر را می بینید و این افراد مهم نیستند که بخش هایشان را چه قدر خوب می شناسند. اما تمرین دوباره باعث می شود که احساس اصالت از بین برود ، بنابراین باید تعادل بین خودانگیختگی و یک ویدیوی ویرایش شده در یوتیوب را پیدا کنید.

۵ ٫ Facebook Live ممکن است زنده نباشد

به این روش فکر کنید: شما می خواهید ویدیوهای زنده و کاملاً جالبی را به اشتراک بگذارید ، اما از خطرات پخش مستقیم زندگی جلوگیری کنید. یکی از بهترین گزینه های شما انتخاب یک وب سایت قابل اعتماد ذخیره سازی ابری و نگه داشتن فیلم های زنده خود در آنجا است. هیچ کس واقعاً شرکت ها را ترغیب به پخش فیلم های از پیش ضبط شده به صورت پخش مستقیم نمی کند ، اما این ممکن است یک ترفند کار باشد. مردم در صنعت از قبل تعجب می کنند که آیا یک مارک واقعاً باید محتوای زنده خود را پخش کند یا ویروسی ترین آنها را به دست آورد و آنها را اجرا کند.

برخی از افراد پس از پخش مستقیم در فیس بوک ، واکنش ناعادلانه و مسدود کننده را بدست آوردند. چند نفر دستگیر شدند. برخی از شرکت ها موجی از انتقادهای شدید را به ثبت رسانده اند ، در حالی که برخی دیگر متوجه این موضوع شدندلطفا واقعاً آنها را به صورت زنده تماشا می کردم. تاکنون نمونه های بیشتری از عدم موفقیت یا نتایج ضعیف وجود دارد تا نتایج موفقیت آمیز نفس گیر. قبل از فرو بردن مطلوب ترین استراتژی بازاریابی سال ، یک تحلیل کامل SWAT از پروژه خود انجام دهید. آیا واقعاً چیزی برای نشان دادن دارید یا به خاطر اصلی بودن ، فقط یک روند جنجالی را دنبال می کنید؟